Ce este conectarea caselor de marcat la serverul ANAF?

În urmă cu 3 ani, în 2018, conform OUG nr. 28/1999, toți utilizatorii caselor de marcat au fost nevoiți să achiziționeze un aparat de marcat cu posibilitatea conectării la serverul ANAF.

Așa cum până în prezent trebuia transmisă declaratia A4200 generată în urma extragerii manuale a fișierelor XML din casa de marcat, de acum, incepand cu conectarea AMEF la sistemul informatic al MF-ANAF aceste date se vor transmite automat, prin Internet.

Din 31 martie 2021, a început procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al MF – ANAF.

“Toți contribuabilii pot conecta aparatele de marcat fiscale la sistemul informatic al MF – ANAF. Este un pas important atât în ceea ce privește digitalizarea administrației fiscale și creșterea gradului de colectare, cât și pentru ușurarea sarcinilor contribuabililor, care nu vor mai fi nevoiți să depună lunar anumite declarații. Calendarul de implementare a fost realizat în consultare cu asociațiile tehnicienilor de service, astfel încât toți contribuabilii vor putea conecta aparatele de marcat, fără a exista sancțiuni în următoarele 3 luni. Încurajez toți contribuabilii să se înscrie în SPV (Spațiul Privat Virtual) pentru a facilita procesul de conectare”, a declarat ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare.

Operatorii economici care dețin aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone deservite de rețele de comunicații au obligația să întreprindă demersurile necesare pentru conectarea acestora la sistemul informatic al MF-ANAF !
Harta zonelor deservite de rețelele de comunicații publicată pe pagina oficială de internet a ANCOM poate fi consultată accesând link-ul următor: https://www.aisemnal.ro/home

Detalii suplimentare pot fi obținute prin consultarea “Ghidului cu privire la conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al MF-ANAF” disponibil, alături de alte informații utile, la adresa: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/reg_AMEF, prin Formularul Unic de Contact (https://www.anaf.ro/asistpublic), telefonic, apelând Call Center-ul de asistență al ANAF, la nr. 031.403.91.60 sau la structurile de asistență pentru contribuabili din cadrul unităților fiscale teritoriale.

Termene limită !

Termenele limită de conectare pentru aparatele de marcat electronice fiscale sunt:
30.06.2021, pentru aparatele de marcat electronice fiscale deținute de operatorii economici încadrați în categoria marilor contribuabili;
30.11.2021, pentru aparatele de marcat electronice fiscale deținute de operatorii economici încadrați în categoria contribuabililor mici și mijlocii.

IMPORTANT: Toate categoriile de contribuabili se pot conecta începând cu 31.03.2021.

  • Share:

Leave a Comment